Kaj je zgibanka?
Preprosta tiskovina, uporabna predvsem za prenos pomembnih informaciji. Informacije prenaša na privlačen in enostavno berljiv način. Zloženke ali zgibanke so preložene na več delov, zato lahko na manjši površini predstavijo številne informacije. Zgibanke največkrat uporabljamo za promocijo izdelkov ali storitev, za napoved dogodkov ali za izobraževalni material.

Oblika in struktura zgibanke
Ko oblikujemo zgibanko, lahko informacije predstavimo na enkrat ali večkrat preloženem papirju. To je odvisno od količine informacij, ki jih želimo podati in od tega, kako zgibanko oblikujemo. Največkrat je zložena v tretjine, kar pomeni 6 strani za predstavitev vsebine.
Prednosti zgibanke
- Preprostost- zgibanka je priročna je in enostavna za prenašanje. Zloženko lahko uporabnik shrani v žep ali torbo, to pa poveča možnost, da jo bo kasneje prebral.
- Stroškovno učinkovita je, ker je tisk poceni. Tako je dostopna za številna podjetja, tudi manjša. Na majhnem prostoru zgibanke lahko strnete veliko informacij, tako je tisk cenejši od tiska večjih publikacij.
- Zgibanke naredimo tako, da so primerne za ciljno usmerjen marketing. Z njimi dosežete točno določene ciljne skupine. Primerne so za promocijo na dogodkih, kot dodatek k časopisu ali propagandni material v trgovinah. Zato dosežejo ljudi, ki jih vsebina zanima.
- Vizualna privlačnost je še ena prednost zgibanke. Na njej lahko združimo privlačen dizajn in vse pomembne informacije. Barve, slike in grafike naredimo tako, da pritegnejo pozornost, strukturirana vsebina pa omogoča hitro in učinkovito branje.
- Zloženke imajo tudi izobraževalno vrednost. Dobre so za podajanje znanja. V ta namen jih lahko uporabimo v številnih panogah, kot je zdravstvo, turizem, izobraževanje in druge.
Kako ustvariti učinkovito zgibanko?
Pri zgibanki moramo biti pozorni, da bo imela jasen namen in bo nagovarjala ciljno skupino ljudi in imela ključne informacije zanje. Zgibanka mora biti privlačna na pogled in pritegniti pozornost, hkrati pa mora ostati preprosta in pregledna. Na zgibanke dodamo kratko in jedrnato vsebino, ki vsebuje jasne informacije. In ne smemo pozabiti vključiti pomembnih kontaktnih informacij.