Guma je zanimiv material in njena uporaba je možna vsepovsod. Iz gume lahko delamo tesnila, razne zaščitne prevleke najdemo jo skoraj vsepovsod. Največ pa je srečamo v avtomobilski industriji kjer iz nje izdelujejo pnevmatike, pa tudi najdemo jo v avtomobilu.
Guma (govorimo o zadevi iz katere se potem izdelujejo pnevmatike) je pridobljena iz posebnih dreves v tropskem pasu, reče pa se jim kavčukovec. Sok, ki ga to drevo vsebuje je lateks in je bele barve. To zmes pa se potem s postopkom vulkanizacije spremeni v gumo.
Iz takšne gume so potem tudi izdelovali pnevmatike vendar se je potreba po gumi močno povečala. Gumo se lahko naredi tudi iz nafte, s tem da se določene kemikalije združi s posebnimi postopki… Z dodajanjem različnih stvari in s spreminjanjem postopkov pa so gume lahko različne, nekatere imajo boljše lastnosti v hladnih ali pa toplejših razmerah.
Zato pa tudi, če spremljate dirke formula 1, ste že verjetno opazili, da imajo cele tovornjake gum. Pa ne samo zato ker jih dirkalniki hitro izrabijo, vendar so te pnevmatike narejene iz različnih gum.
Nekatere gume so bolj trde in nudijo manj oprijema, vendar so boljše za daljše proge, druge so pa mehke in nudijo odličen oprijem, vendar se pa tudi hitreje obrabijo. Potem pa so še razne gume vmes, ki so manj mehkejše in manj trde. Tako se iz tega lahko razvije tudi cela znanost, kakšne gume so primerne za kakšne razmere na cestah.
Za nas, navadne smrtnike, pa ni toliko komplikacij glede mehkih in trdih gum. Imamo pa zato letne in zimske gume, ki čisto dobro opravljajo svoje delo. Zimske so mehkejše ker takrat potrebujemo boljši oprijem na cestah, niso pa ravno primerne za vožnjo poleti, saj jih toplota bolj segreje in postanejo še mehkejše, res je, da bo oprijem dober, vendar se tudi veliko hitreje obrabijo.
Letne gume pa so bolj primerne poletnim temperaturam in se ne obrabijo tako hitro.