Storitev najema strežniškega prostora imenujemo spletno gostovanje. Ponudnikov, ki omenjeno storitev omogočajo, je veliko tako globalno kot tudi v Sloveniji, saj gre za obvezno sestavino spletnega nastopa. Vsak, ki želi imeti lastno spletno stran, mora najprej registrirati domeno in si priskrbeti tudi strežnik, na katerem so shranjene datoteke in podatkovne baze, ki spletno stran sestavljajo.

spletno gostovanje

Poznamo različne vrste spletnega gostovanja – deljeno, kjer si strežnik deli večje število naročnikov; reseller, pri katerem naročnik lahko ustvarja lastne pakete gostovanja in jih prodaja dalje; VPS gostovanje, kjer naročnik dobi del fizičnega strežnika samo zase, nanj pa si lahko namesti poljubno programsko opremo; namensko, kjer stranka v zakup dobi celoten strežnik in si ga lahko poljubno prilagaja; spletno gostovanje v oblaku, pri katerem so strežniki v oblaku razdeljeni na več fizičnih strežnikov.

Daleč najbolj razširjeno je deljeno spletno gostovanje, ki povsem zadostuje večini spletnih uporabnikov, ki želijo na splet postaviti lastno spletno stran. Gre za najugodnejšo obliko gostovanja, ponudniki pa imajo običajno vnaprej pripravljene pakete, ki natančno določajo, koliko domen je lahko vezanih na paket, koliko prostora na strežniku, podatkovnega prenosa ipd. In kakšna je cena deljenega gostovanja? Najcenejši paketi so na voljo že za nekaj več kot 10 € na leto, medtem ko večji in bolj napredni paketi lahko stanejo tudi nekaj 100 € letno.

Reseller spletno gostovanje je primarno namenjeno podjetjem, ki izdelujejo spletne strani, saj naročniku, ki je pri njih naročil izdelavo spletišča, lahko ponudijo še spletni prostor. Ponudijo mu torej lahko celostno storitev na enem mestu. VPS in namensko gostovanje pa je predvsem namenjeno naprednim uporabnikom ter srednjim in večjim podjetjem, ki na prvo mesto postavljajo prilagodljivost, saj strežnik lahko povsem prilagodijo lastnim potrebam. Tako lahko npr. gostujejo tudi zahtevne aplikacije, ki na deljenem spletnem gostovanju ne bi delovale.

Ko izbirate ponudnika spletnega gostovanja, morate biti pozorni na nekaj dejavnikov. Najprej preizkusite odzivnost podpore, saj vam bo ta zagotovo kdaj v prihodnje prišla prav. Ponudniku, čigar ponudba se vam zdi dobra, pošljite elektronsko sporočilo, da vidite, kako hitro vam bo odpisal. Nič pa ne bo škodovalo, če ga tudi pokličete in se prepričate o njegovi prijaznosti in pripravljenosti pomagati. Poleg podpore so zelo pomembni tudi strežniki, saj morajo biti neprestano povezani z internetom, hkrati pa tudi sodobni, da je odzivni čas spletnih strani čim manjši. Najbolje bo, da se pri ponudniku spletnega gostovanja pozanimate, če je možno spletno gostovanje zakupiti za krajše testno obdobje, v katerem preizkusite delovanje in zanesljivost strežnika. Vsekakor pa pri storitvi ne gre preveč varčevati, saj lahko kakovost gostovanja pomembno vpliva na spletni nastop.